Retur

Winedom SRL este un magazin online specializat în comercializarea de băuturi. Ne angajăm să oferim produse de calitate și să asigurăm satisfacția clienților noștri. În cazul în care dorești să returnezi unul sau mai multe produse cumpărate de la Winedom, iată ce trebuie să faci:

1. Dreptul de Retragere

Conform OUG nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, articolul 9 - Dreptul de retragere, alineatul (1):

  • Perioada de retragere: Consumatorul beneficiază de o perioadă de 14 zile calendaristice pentru a se retrage din contract și a returna produsul, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere și fără a suporta alte costuri decât cele prevăzute la articolul 13 alin. (3) și la articolul 14.

  • Condiții de retur: Produsul/produselor trebuie să fie în aceeași stare în care au fost livrate (sigilate, în ambalajul și cutia originală, cu etichetele intacte și împreună cu toate documentele însoțitoare - factură, bon fiscal sau alte documente). În caz contrar, Winedom are dreptul de a refuza returnarea produselor și implicit, restituirea contravalorii.

2. Procedura de Returnare

Pentru a returna un produs, urmează pașii de mai jos:

  1. Trimite o solicitare de retur la adresa de e-mail comenzi@winedom.ro cu următoarele informații:

    • Lista cu produsele propuse spre retur împreună cu numărul de comandă;
    • Numărul de colete trimise spre retur;
    • Adresa de preluare completă, numărul de telefon și intervalul orar de ridicare;
    • Numele complet al expeditorului;
    • Contul IBAN;
    • Motivul returului (comunicarea motivului nu este obligatorie, însă ne poate ajuta să îmbunătățim serviciile oferite).
  2. Returnarea produsului/produselor se poate face:

    • Fizic, prin predarea personală a acestora la sediul nostru:
      Winedom SRL
      Str. Mamaia nr. 96
      Constanța, 900527
      România

    • Prin curier, expediind produsele prin FAN Courier în termen de 14 zile calendaristice de la data livrării.

3. Costurile de Returnare

Conform legii:

  • Costul direct al returnării bunurilor este plătit de consumator (cumpărător), cu excepția cazului în care:

    • Winedom nu a informat consumatorul cu privire la această cerință, sau
    • Winedom a acceptat să suporte costul returnării.
  • Dacă consumatorul solicită retragerea din contract în perioada de 14 zile și returnează produsele cu abateri de la conformitate (uzate sau cu lipsă componente, accesorii etc.), atunci:

    • Consumatorul este responsabil doar în ceea ce privește diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării produselor.

    • Winedom trebuie să poată face dovada diminuării valorii produselor.

4. Excepții de la Dreptul de Retur

Conform OUG nr. 34/2014, articolul 16, următoarele categorii de produse nu sunt supuse dreptului de retragere/returnare:

  • Băuturi alcoolice al căror preț a fost convenit în momentul încheierii contractului de vânzare, a căror livrare nu poate fi efectuată înainte de 30 de zile și a căror valoare reală depinde de fluctuațiile de pe piață pe care Winedom nu le poate controla.
  • Produse susceptibile a se deteriora sau a expira rapid, precum ape minerale cu termen de valabilitate scurt, vinuri care necesită condiții speciale de depozitare etc.
  • Produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau igienă, cum ar fi sticlele de vin desigilate, alte produse de igienă personală etc.
  • Produse personalizate conform specificațiilor consumatorului.

5. Returnarea Produselor Cumpărate din Magazin Fizic

Legislația în vigoare prevede dreptul de returnare a unui produs doar dacă acesta a fost achiziționat online. Produsele cumpărate direct din magazinul fizic pot fi returnate numai cu acordul operatorului economic vânzător și, în acest caz, returnarea devine obligatorie imediat ce a fost declarată, adusă la cunoștința consumatorilor în mod vizibil și lizibil, prin anunțuri/afișe (de exemplu: “Produsele pot fi returnate în … x zile”).

6. Limitări și Recomandări

  • Recomandăm returnarea produselor în ambalajul original (cutia inscripționată Winedom) deoarece oferă o protecție sporită. Winedom nu își asumă răspunderea pentru produsele deteriorate în timpul transportului.

  • Asigură-te că produsele returnate sunt în aceeași stare în care au fost livrate pentru a evita refuzul returului și eventualele penalități.